I Min Læge kan du kommunikere med klinikken via e-konsultation. Du vil sædvanligvis få svar på din besked inden for fem hverdage.

1. Skriv spørgsmål til lægen
For at oprette en e-konsultation trykker du på ‘Skriv’-knappen på klinikkens kort på forsiden af Min Læge eller på plus ikonet under menupunktet indbakke.
Har du et eller flere børn under 15 år kan du skifte til deres profil via personikonet på forsiden og skrive en besked på vegne af dem.

2. Vælg modtager/konsultationstype
Afhængig af klinikkens opsætning, skal du enten først vælge en modtager for din besked og derefter vælge konsultationstype eller først vælge en konsultationstype og derefter vælge en modtager for din besked.

3. Indtast din besked
Indtast emne og skriv dit korte og præcise spørgsmål til klinikken. Der er begrænset antal tegn til rådighed. Afhængig af klinikkens opsætning kan du evt. vedhæfte et foto af fx et udslæt på din hud eller lignende symptom.

4. Kvittering
Når din besked er sendt, får du en kvittering.

5. Indbakke
Klinikkens svar vises i indbakken. Nye beskeder markeres med en prik. Du vil sædvanligvis få svar på din besked inden for fem hverdage.

6. Klinikkens svar
Afhængig af klinikkens opsætning er spørgsmål og svar enten samlet i samme tråd eller adskilt i flere forskellige besked-tråde i indbakken.
Har du brug for hjælp?
Du kan kontakte sundhed.dk’s support, hvis du oplever udfordringer eller fejl i appen, som du ikke selv kan løse. Skriv en e-mail til info@sundhed.dk eller ring på telefon 44 22 90 88.
Telefonen er åben:
Mandag: kl. 9.00-15.00
Tirsdag: kl. 9.00-15.00
Onsdag: kl. 9.00-14.00
Torsdag: kl. 9.00-15.00
Fredag: kl. 9.00-15.00
Supporten er lukket lørdage, søndage og helligdage.